Nu le pot spune copiilor mei să ajungă până la stele. Tot ce pot face este ca eu să mă-ntind spre elend spre ele.
Joyce Maynard

joi, 14 mai 2015

Părinții de pe facebook : ce fel de părinte ești tu?

Cu nebunia care exista momentan pe retelele sociale, și aici ma refer în primul rând la Facebook văd tot felul de tipuri de părinți. Și nu ma pot abține sa nu-i cataloghez într-un fel, cel puțin în mintea mea. Am observat ca în ultimul timp, orice părinte are un profil pe Facebook . Cred ca se merge foarte mult pe principiul „ Dacă nu ești pe Facebook , nu existi!”.

Iată 3 tipuri de „mame Facebook” pe care le-am identificat eu:

1. Mama care are o prezenta redusa

Acest tip de mama, nu îți ofera prea multe detalii din viața ei și a familiei ei, face puține comentarii , nu îți da „like” la postari și nici nu partajeaza ceea ce posteaza prietenii ei. Puținele poze pe care le încarca pe Facebook sunt doar cele de la evenimente foarte importante. Mai mult ca sigur, este genul de mama care are o cariera, nu are prea mult timp la dispoziție și nu ii place sa impartaseasca orice detaliu din viața ei și a familiei ei cu alte persoane.


2. Mama – Regina

Ea posteaza poze aproape zilnic, atât poze cu ea cât și cu familia ei, ca nu cumva sa ratezi din întâmplare ce a mai făcut copilul ei, impartaseste cu prietenii aproape orice, primii pași ai copilului, cum mănâncă, cum se joaca, dacă doarme sau mai face cine știe ce. Nu pierde nici o ocazie de a-ți arata ce minunatii a mai făcut copilul ei, pe unde a mai fost , cu cine a mai fost , ce a cumpărat , câte lucruri minunate face ea într-o zi. Orice eveniment minor din viața familiei trebuie neapărat impartasit și cu prietenii de pe Facebook.

3. Mama laudaroasa

Este genul de părinte competitiv. Este genul de mama care se lauda în permanenta cu realizările copilului sau. A stat copilul într-un picior? Repede, telefonul, poza și în 5 minute totul apare și pe Facebook. Este de cele mai multe ori și tipul de părinte care lauda performantele copilului sau și face comentarii de cele mai multe ori rautaciase la cele ale prietenilor. Nu rateaza nici o ocazie de a-si lauda odrasla , atât de mult încât pasiunea pentru Facebook o aduce de multe ori la limite.

Tu în ce categorie te incadrezi?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu